náměty a projekty:Vše z mé hlavy pro MŠ
náměty a projekty
Literatura:
Dívej se, tvoř a povídej! : artefiletika pro předškoláky a mladší
školáky / Vladimíra Slavíková, Jan Slavík, Sylva Eliášová. -- Vyd. 1.
-- Praha : Portál, 2007. -- 194 s. : barev. fot. ; 23 cm. -- Obsahuje
bibliografii
. -- Text přináší učitelům i rodičům mnoho konkrétních námětů k tvůrčí
práci s dětmi i ke společným rozhovorům o ní. Uvádí rovněž vazby k RVP
pro odpovídající věk a nabízí komentované postřehy z artefiletické
praxe. Čtenáři přivítají i odkazy na širší kulturní souvislosti, které
se vztahují k námětům práce.
ISBN 978-80-7367-322-2
Rodina a škola ve výchovné spolupráci / Marie Králíková. -- 1. vyd. --
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1985. -- 99 s. -- (Knihy pro
rodiče). -- N 16614
Rodiče a děti / Zdeněk Matějček. -- 1. vyd. -- Praha : Avicenum, 1986. -- 335 s., obr.
Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování / Chris Kyriacou
; [z anglického originálu ... přeložili Dominik Dvořák a Milan
Koldinský ; ilustrace Nick Davies]. -- 2. vyd. -- Praha : Portál, 2004.
-- 155 s. : il. ; 23 cm. -- (Pedagogická praxe). -- Název originálu:
Essential teaching skills
. -- Efektivnost práce učitele je významně závislá na kvalitě jeho
pedagogických dovedností, které je třeba v průběhu školské praxe
neustále zdokonalovat a rozvíjet. Příručka předkládá stručné a
přehledné shrnutí současných poznatků o dovednostech a technikách, bez
kterých se úspěšný učitel neobejde. Zároveň obsahuje i praktické náměty
na zlepšení práce učitelů v oblastech pedagogické činnosti.
ISBN 80-7178-965-8
Psychologie činnosti a osobnosti učitele / Marta Langová. -- 1. vyd. -- Praha : Academia, 1987. -- 139 s.
Pedagogická komunikace v teorii a praxi : význam komunikace, vztah
učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky / Alena Nelešovská. --
Vyd. 1. -- Praha : Grada, 2005. -- 171 s. : il. ; 21 cm. --
(Pedagogika). -- Obsahuje bibliografii
. -- Publikace zahrnuje informace o pedagogické komunikaci v rovině
teoretické, výzkumné, ale i praktické. Zabývá se pedagogickou
komunikací v učitelské přípravě, zdůrazňuje její význam ve vzájemných
vztazích mezi učitelem a žákem, upozorňuje na poruchy v komunikaci a
naznačuje přístupy k účinné pedagogické komunikaci.
ISBN 80-247-0738-1
Psychologie činnosti a osobnosti učitele / Marta Langová. -- 1. vyd. -- Praha : Academia, 1987. -- 139 s.
Asertivita v prostředí rodiny a školy : pedagogické a psychologické
kontexty v teorii a praxi / Alena Vališová. -- Vyd. 1. -- Praha : ISV,
2002. -- 326 s. ; 21 cm. -- (Pedagogika). -- Obsahuje bibliografii. --
Obsahuje rejstřík
ISBN 80-86642-03-8
Asertivita v rodině a ve škole aneb Zásady přímého jednání mezi dětmi,
rodiči a učiteli / Alena Vališová. -- 2. upr. vyd. -- Jinočany : H+H,
1994. -- 152 s. -- N 21338 Bibliogr. -
ISBN 80-85787-29-6
Jaký jsem učitel? : Metody získávání poznatků o vlastní vzdělávací
činnosti / Vladimír Hrabal. -- 1. vyd. -- Praha : Státní pedagogické
nakladatelství, 1988. -- 155 s. -- (Pedagogická teorie a praxe)
Každodenní problémy v mateřské škole : pomoc pro učitelky a rodiče /
Hans Herbert Deissler ; [z německého originálu ... přeložil Zdeněk
Jančařík]. -- 1. vyd. -- Praha : Portál, 1994. -- 108 s. ; 23 cm. --
Název originálu: Alltagsprobleme im Kindergarten
ISBN 80-7178-010-3
Učitel a jeho povolání : Analýza učitelské profese / Vlastimil Pařízek.
-- 1. vyd. -- Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988. -- 124
s. -- (Pedagogické studie)
(Čerpáno z http://www.kkvysociny.cz)